Akik még a szomszédba is kocsival mennek: több autó, mint jogsi?
Annak ellenére, hogy a megújuló energiaforrások iránt egyre nagyobb a kereslet, a kontinens gazdaságában még mindig meghatározó szerepet játszik a kőolaj.
Annak ellenére, hogy a megújuló energiaforrások iránt egyre nagyobb a kereslet, a kontinens gazdaságában még mindig meghatározó szerepet játszik a kőolaj.
A napenergia és a szélenergia hasznosításával ugyan csökkenteni lehet a költségeket, de ettől még nem lesz olcsóbb az olaj. A Forbes Magazin azt vizsgálta, hogy az egyes országokban hány autó jut ezer lakosra. A statisztikai adatok azt mutatják, hogy az iparilag fejlett országokban a világ népességének csak a 20 %-a lakik, de ők birtokolják az összes gépjármű 80 %-át.
A lista élén nem kis meglepetésre a Spanyolország és az Atlanti Óceán által körülvett, napsütötte európai ország, Portugália áll. Az első helyezéssel járó dicsőséget beárnyékolja, hogy az országban a magas üzemanyagárak következtében felütötte a fejét a benzinlopás és virágkorát éli az üzemanyag kereskedelem fekete piaca. A bűnözők elsőszámú célpontja az 500-1000 literes tankkal rendelkező kamionok és teherautók, de a személygépkocsi tulajdonosok sem érezhetik magukat teljes biztonságban.
A portugálokat az Amerikai Egyesült Államok követi a listán, mely ország korábban hosszú éveken keresztül állt a lista élen. Nagyon nehéz évtized áll az amerikai autóipar mögött, volt idő, amikor több autót tartottak nyilván az országban, mint ahány vezetői engedély volt érvényben. A korábbi benzinfaló modellek már kimentek a divatból, a kilencvenes évek második felétől kezdve a sportautók és a takarékosabb személyautók kezdtek elterjedni az országban.
A harmadik helyezett az Ausztrália közvetlen közelében a Csendes Óceánon található Új-Zéland, ahol szigetország lévén azt hihetnénk, hogy nincs olyan sok autó forgalomban. Az országban azonban a lakosság 80 %-a, több mint négymillió ember városokban él, ennek köszönhető az ezer főre jutó autók magas száma.
A lista további szereplői közül említést érdemel a Katar mögött a második legmagasabb egy főre jutó GDP-vel rendelkező Luxemburg, ahol összesen 330 ezer autót tartanak nyilván, Izland, ahol a nagy távolságok és az óriási hegyek lábainál még a legnagyobb amerikai gyártmányú terepjárók is eltörpülnek és Olaszország. Az olaszok készítik a világ legjobb utcai sportautóit, a Ferrari és a Lamborghini a világ minden táján a sebesség imádatát szimbolizálja.
shr 2008.08.01.
2008-08-01
Vissza a főoldalra